Klart att du ska börja köra moped!

För visst vore det skönt att slippa stå och vänta på bussen och vara beroende av andra? Du har större möjlighet att bestämma över hur du ska resa eftersom moped är ett snabbt och smidigt sätt att ta dig fram i trafiken.

Men för att få mopedkörkort ställs det vissa krav på dig. Detta görs för att vi alla ska veta att de som vistas på vägarna ska vara säkerhetsmedvetna och trafikutbildade personer. På MTS erbjuds Du en kvalitativ utbildning av rutinerade lärare som du kommer ha stor glädje av även när du senare i livet planerar att ta bilkörkort!

Vår AM-utbildning består av flera teoripass i våra lokaler och därefter ett körpass på vår övningsbana där du lär dig grundläggande manövrering av mopeden (180 min). Därefter bokar du in en lektion med körning i trafik där du får tillfälle att tillsammans med din trafiklärare öva på körning i de vanligaste trafikmiljöerna som en avslutande del av din utbildning.

Vi erbjuder kurser för både AM körkort under årets alla månader, sålänge väglag och väder tillåter det.

Hjärtligt välkomna till oss på Mårtenssons mopedskola!