Pressmeddelande

Sveriges två största trafikskolor – Mårtenssons och My Driving Academy – går samman och skapar en koncern med trafikskolor från Trelleborg i söder till Umeå i norr med totalt nästan 20 000 elever per år. Landets största trafikskolekoncern ska vara en trygg och professionell aktör som kan attrahera de bästa trafiklärarna och ge en bättre trafikutbildning till ännu fler elever.

I en bransch som består av hundratals små lokala trafikskolor har My Driving Academy och Mårtenssons stuckit ut genom sin vilja att växa för att kunna möta kundernas ökade krav på service, flexibilitet och digitalisering.

”Tillsammans kan vi på ett ännu effektivare sätt ge en bättre trafikskoleupplevelse till fler elever runt om i landet. Vi knyter ihop teori och praktik med hjälp av digitala verktyg på ett modernt sätt. Våra elever lär sig mer på kortare tid med högre godkännandegrad. Genom att gå samman skapar vi resurser att göra det här ännu bättre, vilket inte minst är viktigt för att möte samhällets ökade behov av arbetskraft med körkort”, säger Tom Hansson, vd på My Driving Academy.

Hemligheten bakom hundratals kundrekommendationer med högsta betyg är erfarna lärare kombinerat med en hög grad av digitalisering. Genom att koppla ihop elever och lärare med digitala verktyg får eleverna ett smidigt sätt att hålla koll på sin utbildning och vad de behöver öva på. Eleverna pluggar teori, får återkoppling, bokar, betalar och chattar med sin skola och sin lärare i mobilen.

”På det här sättet kan vi maximera tiden för utbildning och minska tiden för administration. När vi nu tillsammans utgör mer än 15% av den svenska marknaden, kan vi även erbjuda våra trafiklärare en utveckling som mindre trafikskolor har svårt att matcha. Det är något som våra trafiklärare uppskattar. Vår ambition är att fortsätta att växa genom att attrahera ännu fler trafiklärare och trafikskolor runt om i landet som tror på vår idé om hur en trafikutbildning ska bedrivas 2022”, säger Torbjörn Thornblad, vd på Mårtenssons.

Tom Hansson blir vd i den nya koncernen och Torbjörn Thornblad blir operativ chef. Årsomsättningen
för det sammanslagna bolaget var cirka 200 miljoner kronor 2021.

För ytterligare information;
Tom Hansson, VD My Driving Academy, tom@mydrivingacademy.se, 0733‐464 156
Torbjörn Thornblad, VD Mårtenssons, tobbe@trafikskolan.com, 073‐512 42 42

Läs mer om My Driving Academy och Mårtenssonsmydrivingacademy.com och trafikskolan.com