Ta ditt MC körkort på Mårtenssons!

Hos Sveriges största MC utbildare kan du känna dig trygg med att få bästa expertis påvägen mot ditt körkort för motorcykel, A1, A2 & A!

Att köra motorcykel är det roligaste som finns och är en obeskrivlig frihetskänsla. Vi på Mårtenssons MC är en av Sveriges största skolor med fler än 20 MC instruktörer och har utbildat och coachat fram 10.000 tals elever till körkort i mer än 15 år, både tjejer och killar med fantastiskt bra resultat.

Välj knappen nedan och boka direkt!

Här utbildar vi på motorcykel!

Välkommen till Mårtenssons MC-skola!

Hur många körlektioner du behöver innan du är redo för uppkörning är väldigt individuellt. Vissa övningskör mycket privat medan andra väljer att endast köra på trafikskolan.

Vilka behov och förutsättningar du än har hjälper vi på Mårtenssons dig att bli en trygg förare som kan lösa de situationer som uppstår i trafiken på ett smidigt och naturligt sätt.

Information för dig som tar körkort för MC & Moped i Göteborg

Mårtenssons Trafikskola i Göteborg (Kungsbacka, Mölnlycke, Mölndal, Frölunda & Ullevi) samt Stockholm är en del av My Driving Academy.

Intensivvecka  – 5 Roliga dagar på hojen!

Vår populära intensivvecka genomförs i grupp och paketet innehåller de obligatoriska moment som krävs för att ta körkort för motorcykel.
Utbildningen innehåller teori samt körning på manöverbana &
i trafik. Riskutbildning 1 genomförs innan kursveckan påbörjas
& Riskutbildning 2 som en del av kursen. Motorcykel, komplett
Skyddsutrustning & lättare lunch samt fika ingår.

9 av 10 klarar Trafikverkets förarprov på första försöket

Vi övningskör normalt med två elever åt gången, där läraren antingen åker bak som passagerare alt. kör en egen lärarmotorcykel bakom. Vid varje övningstillfälle tillhandahåller vi er fullständig skyddsutrustning från topp till tå kostnadsfritt, men vill Ni använda egen skyddsutrustning går det bra.

YAMAHA MT07 & BMW F900R

Vi använder oss uteslutande av lättkörda och moderna BMW & Yamaha MT hojar som övningsmotorcyklar, som vi även har i 3 olika höjder. Alla våra hojar är av senaste modell och byts årligen.

När det gäller vår manöverutbildning (lågfart, högfart, broms) så använder vi oss av lokala mc banor.

Vi erbjuder givetvis både Riskettan och Risktvåan utbildningar.

Så här bokar du din första körlektion

För att kunna boka körlektioner måste du vara inskriven som elev på trafikskolan. Du skriver in dig genom att kontakta oss via e-post, telefon eller genom att besöka din närmsta Mårtenssons Trafikskola. Vill du skriva in dig på nätet kan du göra det här.

Välkommen in till oss på Mårtenssons MC-skola för en underbar MC-sommar!

* Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformation och -pris och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

* All inclusive innefattar de produkter & antal som specificeras i produktbeskrivningen, ordet används endast som ett begrepp eftersom det innefattar alla obligatoriska moment.

* Uppkörning avser uppvärmningslektion & hyra utav fordon vid uppkörnings tillfället. Observera att statliga avgifter tillkommer.

Säkerhetskontroll

Säkerhetskontroll för motorcykel